TRIPLAN PYSÄKÖINTI, FAQ

Q: Kuinka monta autopaikkaa Triplassa on? Entä sähköauton latauspaikkaa?
A: 2200 autopaikkaa, joista lähes 300 on sähköautoille varattuja latauspaikkoja.

Q: Miten ajan pysäköintihalliin?
A: Pohjoinen sisäänajo Firdonkadulta  ja eteläinen Pasilan Tornikujalta.

Q: Milloin pysäköintihalli on auki?
A: Pysäköintihalli on käytössä 24/7.

Q: Miten pääsen hakemaan autoani yöllä?
A: Pasilankadun puoleisella hissillä pääsee kulkemaan pysäköintihalliin myös kauppakeskuksen ollessa suljettuna.

Q: Onko parkkihalli lämmin?
A: Triplaparkki on lämmin.

Q: Voinko pysäköidä kaikissa P-kerroksissa?
A: Kaikissa P-kerroksissa voi pysäköidä.

Q: Minkä korkuisella autolla voin ajaa halliin?
A: Vapaa ajokorkeus on 230 cm.

PYSÄKÖINTIPALVELU JA MAKSAMINEN

Q: Kuinka paljon pysäköinti maksaa?
A: Tammikuun loppuun asti kaksi ensimmäistä pysäköintituntia ovat ilmaisia! Kahden tunnin jälkeen hinnoittelu on seuraavanlainen:

Q: Miten toimin sisäänajossa?
A: Pysäköinti käynnistyy ja puomi aukeaa automaattisesti rekisterintunnistuksella. Triplaparkissa ei ole lipukkeita käytössä. Paina mieleesi autosi rekisteritunnus.

Q: Miten maksan pysäköinnin?
A: Helpoin ja nopein tapa on käyttää Moovy-parkkisovellusta, näin vältytään kokonaan maksupisteellä jonottamiselta. Moovy veloittaa pysäköinnin jälkikäteen maksukortilta, jonka tiedot olet lisännyt sovellukseen. Mikäli sinulla ei ole Moovya, Triplaparkissa on maksupisteitä, joissa voi maksaa pysäköinnin ennen poistumista yleisimmillä maksukorteilla. 

MOOVY-SOVELLUS

Q: Miten hankin Moovy-sovelluksen?
A: Saat ladattua Moovyn joko App Storesta tai Google Play -kaupasta älypuhelimeesi. Käyttö aloitetaan syöttämällä puhelinnumero sovellukseen. Tämän jälkeen saat vahvistuskoodin tekstiviestillä. Sovellukseen syötetään lisäksi käytössäsi olevien ajoneuvojen rekisteritunnukset sekä maksukortin tiedot. Sähköpostiosoite tarvitaan, mikäli haluat pysäköintimaksuista kuitit.

Q: Maksaako Moovyn käyttäminen jotain?
A: Moovyssa ei ole kuukausimaksua, maksat vain käytön mukaan. Moovy veloittaa palvelumaksua 0,49€/pysäköinti kalenterikuukauden 10:stä ensimmäisestä pysäköinnistä. Loppukuun pysäköinneistä ei mene palvelumaksua.

Q: Missä muualla voin pysäköidä Moovylla?
A: Moovy toimii tällä hetkellä halleissa ja kadunvarsipysäköinnissä Tampereella, Kuopiossa, Jyväskylässä ja Seinäjoella, Lappeenrannassa sekä Hämeenlinnan kadunvarsipysäköinnissä. Helsingissä Moovylla voi maksaa pysäköinnin Pasilan 10 hallissa, P-Autotalossa sekä P-Töölössä. Helsingin katupysäköintiin Moovy on tulossa vuoden 2020 aikana.

MAKSUPISTEET

Q: Mistä löydän maksupisteet?
A: Maksupisteitä löytyy P1- ja P2-tasoilta kaksi kummastakin sekä P3- ja P4-tasoilta yksi kummastakin.Maksupisteitä on sekä hissiauloissa että hallin puolella. Kaikki maksupisteet on merkitty infokarttoihin.

Q: Miten maksupiste toimii, kun hallissa ei ole lipukkeita käytössä?
A: Maksaminen aloitetaan syöttämällä ajoneuvon rekisteritunnus laitteeseen, sen jälkeen laite neuvoo maksun suorittamisessa. Maksusuorituksen jälkeen puomi nousee automaattisesti ulosajossa.

Q: Mitä maksutapoja voi käyttää?
A: Palvelu toimii yleisimmillä debit- ja credit-korteilla.

Q: Miten saan kuitin pysäköinnistäni?
A: Suoritettuasi pysäköintimaksun maksupisteellä, voit valita painikkeen "Haluatko kuitin pysäköinnistä?". Sitä painamalla pääset syöttämään sähköpostiosoitteen, johon kuitti lähetetään välittömästi.

Q: Miksi Triplaparkissa suositellaan käyttämään sovellusta pysäköinnin maksamiseen? 
A: Triplassa halutaan tarjota asiakkaalle helpoin mahdollinen pysäköintitapahtuma Moovy-sovelluksella. Pysäköinti on suunniteltu niin, että suurin osa asiakkaista vain ajaa sisään ja ulos, ja voi näin keskittyä muihin asioihin kauppakeskukseen tullessa kuin pysäköintiin.

MUUT

Q: Miten saan tarvittaessa apua pysäköintitilanteessa?
A: P1-tasolla on pysäköinnin asiakaspalvelupiste. Piste on avoinna ma-la klo 7-21 ja su 10-20. Paikalla oleva henkilö on joko palvelupisteellä tai hallin puolella opastamassa asiakkaita. Hänet tavoittaa myös puhelimitse. Jokaisella sisään- ja ulosajokaistalla on lisäksi pikapuhelinpainike, mistä voi soittaa asiakaspalveluun. Maksupisteiltä löytyy myös asiakaspalvelun puhelinnumero.

Q: Miten sähköautojen lataus toimii?
A: Sähköautojen lataus tapahtuu eParking-sovelluksella, ohjeet löytyvät lataustolpista.

Q: Mitä teen jos en löydä autoani?
A: Maksupisteiden vieressä on "Löydä autosi" -palvelun näyttöpäätteet. Syöttämällä palveluun autosi rekisteritunnuksen, näytölle ilmestyy kuva autostasi. Kun painat autosi kuvaa näytöllä, pohjakarttaan muodostuu reitti autollesi.

Q: Onko hallissa moottoripyöräpysäköintiä, miten se toimii?
A: Hallissa on moottoripyöräpaikkoja. Pysäköinti toimii kuten autoilla, mikäli rekisterikilpi on automaattisesti luettavissa. Muussa tapauksessa moottoripyöräijilä voi ottaa puomilta pikapuhelimella yhteyden asiakaspalveluun.

Q: Olen lähetti / taksi, tarviiko minun maksaa pysäköinnissä?
A: Triplaparkissa pysäköit 2 tuntia ilmaiseksi, joten pysäköinnistä ei tuona aikana tarvitse maksaa.

Q: Noudan vain ostokseni noutopisteeltä, tarviiko minun maksaa pysäköinnistä?
A: Triplaparkissa pysäköit 2 tuntia ilmaiseksi, joten ostosten noutopisteellä asioinnista ei tarvitse maksaa.